هشتگ چیست؟

هشتگ # یک نماد پیشوندی و یکی از تگ های ابرداده است. اگربخواهیم هشتگ را به زبان ساده تر تعریف کنیم، برچسبی است که برای دسته بندی و به اشتراک گذاری پست ها و نظرات درباره موضوعی خاص در سطح جهانی و فراتر از حلقه و فهرست دوستان بکار می رود.

برای مثال پس از صحبت های جنجال برانگیز بنیامین نتانیاهو درباره ممنوعیت پوشیدن شلوار جین در ایران، کابران برای رساندن صدای اعتراض خود به جامعه جهانی عکس های خود با شلوار جین را در شبکه های اجتماعی پست کرده و از کلمه کلیدی#jeans استفاده کردند. حال شما با کلیک بر روی این هشتگ می توانید همه پست های ارسال شده در خصوص این موضوع از کاربران سراسر جهان را به سادگی و بدون اتلاف وقت مشاهده کنید.

موارد استفاده از هشتگ:

هشتگ دو کاربرد مشخص و مهم دارد که حتی یکی از این دو کاربرد هم برای این‌که خود را به استفاده از آن عادت دهید کافی است.

۱.هشتگ پیش از هر چیز به بازدیدکننده فعلی عکس شما، توضیح می‌دهد که شما با چه انگیزه‌ای پست گذاشته‌اید و مطلب شما چه پیامی دارد.

۲. این مسئله هم در پیشنهاد دادن پست مهم است و هم باعث می‌شود کسانی که هشتگ مورد نظرتان را جستجو می‌کنند، پست شما را بیابند و ببینند.

معمولاً از سه دسته هشتگ برای شبکه های اجتماعی استفاده می‌شود:

  هشتگ برند :روی تمام پست‌های شما ثبت می‌شود و برند شخصی شما یا کسب و کار شماست.

هشتگ کمپین : در مدت‌های کوتاه و مشخص، به خاطر یک مسابقه یا رویداد طراحی و پیشنهاد و استفاده می‌شوند. گاهی اوقات به این نوع هشتگ، هشتگِ پروژه می‌گویند. چون کاربرد آن در زمان مشخصی شروع می‌شود و پس از مهلت معینی هم به پایان می‌رسد.

هشتگ توضیح : با هدف طبقه‌بندی موضوعی یا انتقال بار احساسی مورد استفاده قرار می‌گیرد.



/ 1 نظر / 297 بازدید
pashan-hm

نوشته ای سودمند است. #یک_سده_پاپیمایی ، #طبیعی_زندگی_کن ، #عباس_اسدی ، #سبک_زندگی_پاپیمایی