اخبار پرشین بلاگ
کلمات کلیدی مطالب
نویسنده: پرشین بلاگ - ۱۳۸٢/٥/۳

پیرو اطلاعیه قبلی پرشین بلاگ مبنی بر درخواست
تعیین تکلیف نهایی وضعیت فیلترینگ وبلاگهای پرشین بلاگ، دسترسی به این سرویس دهنده
وبلاگ از کلیه سروریس دهندگان اینترنت ایران بدون محدودیت امکان پذیر شد.


پرشین بلاگ بررسی عملکرد بخشهای مختلف مرتبط با این ماجرا را قابل توجه می داند:


عملکرد وزارت پست و تلگراف و تلفن و شرکت مخابرات Data:

در وهله اول در عملی کم سابقه با تماس با رسانه های کشور و

صدور اطلاعیه رسمی
، موضع رسمی خود در قبال فیلتر شدن وبلاگها را مطرح کرده و
ضمن عذر خواهی از کاربران و وبلاگ نویسان خبر از بازگشایی دسترسی به وبلاگها و
تقبیح عملکرد خودسرانه شرکت محافظه کار پارس آنلاین نمود.



به نظر می رسد با توجه با تغییرات اعمال شده در سرور پرشین بلاگ، بسته ماندن IP های
سرور پرشین بلاگ فراموش شده بود که در یک اقدام فوری نسبت به بازگشایی آن اقدام شد.



وزارت پست و تلگراف و تلفن در این غایله بصورتی شفاف و پاسخگو عمل کرد و با اقدامات
مثبت خود موفقیت بزرگی در جهت جلب رضایت کاربران اینترنت و سرویس دهندگان وبلاگ در
کارنامه خود ثبت کرد.



عملکرد پر تیراژ ترین روزنامه پایتخت:

روزنامه همشهری با اختصاص

یک صفحه کامل به طرح مسئله وبلاگها
و زیر سوال بردن عملکرد ISP ها موفقیت دیگری
در سابقه فعالیت حرفه ای خود ثبت نمود و قدم مثبتی در جهت خدمت و اطلاع رسانی به
موقع به مردم برداشت و پیشگام در خبر رسانی در این زمینه بود و زمینه انعکاس این
خبر در سایر رسانه ها و روزنامه ها را فراهم کرد.



عملکرد رسانه های اینترنتی:

اولین واکنش را سایت مجله دنیای کامپیوتر و ارتباطات و سایت
ITIran
انجام دادند. سایت مجله دنیای کامپیوتر و ارتباطات در قالب یک گزارش از دست
اندرکاران با عنوان (موج
محدودسازی وبلاگ های فارسی
) مقدمه ای بر گزارشات و اعتراضات در سایر رسانه های
اینترنتی و کاغذی گردید. همچنین سایت
ITiran
نیز در یک سری مقاله (که نسخ کاغذی آن نیز در چندین روزنامه به چاپ رسید) این مسئله
را فعالانه مورد بررسی و نقد قرار دادند که لازم می دانیم از عملکرد این رسانه ها
تقدیر به عمل آوریم.



عملکرد بزرگترین سرویس دهنده خصوصی کشور:


پارس آنلاین بااقدام خودسرانه در فیلتر کردن وبلاگها نه تنها نتوانست رضایت بزرگترین شریک تجاری خود یعنی شرکت مخابرات ایران را جلب نماید بلکه مورد تذکر اکید شرکت مخابرات قرار گرفت و سابقه حرفه ای خود را زیر سوال برد.



وارد کردن خسارت به بزگترین سرویس دهنده وبلاگ فارسی و عدم پاسخگویی به موقع به
افکار عمومی کاربران اینترنت به خصوص نویسندگان و خوانندگان وبلاگهای پرشین بلاگ
نشان از عملکرد ضعیف این سرویس دهنده است.



پارس آنلاین با اعلام یک ساعت اینترنت مجانی سعی نمود با مطرح نمودن خود در رسانه
ها حداکثر بهره برداری تبلیغاتی را از این غایله بنماید و ضمن اینکه از عذر خواهی
از سرویس دهندگان و جبران خسارتهای آنها خود داری نمود در جهت بهره برداری تبلیغاتی
و جذب مشتریان اینترنت گام برداشت.



موج تحریم پارس آنلاین توسط بسیاری از کاربران اینترنت و به دنبال آن بسته شدن
دسترسی از پارس آنلاین به پرشین بلاگ به درخواست جمع کثیری از کاربران اینترنت نشان
از عدم موفقیت پارس آنلاین دارد.



عملکرد سایر سرویس دهندگان وبلاگ:

متاسفانه اقدام جدی از طرف سایر سرویس دهندگان وبلاگ مشاهده نشد و بدون صدور
اطلاعیه و یا اعلام موضع منتظر شدند تا تکلیف کار پرشین بلاگ مشخص شود و از نتایج
بهره برداری کنند.



در همین راستا پرشین بلاگ به عنوان بزرگترین سرویس دهنده وبلاگ ایرانی ضمن ابراز
خوشحالی از باز شدن دسترسی به سایر سرویس دهندگان وبلاگ از جمله (Blogger (BlogSpot
و تشکر از مسئولین و کارگزاران IT کشور از جمله انجمن ISP ها (بخصوص جناب آقای
مهندس پارسا دبیر محترم این انجمن) و کلیه کسانیکه به صور مختلف دلسوزانه در جهت
حمایت از تقویت فرهنگ و زبان فارسی در اینترنت قدم بر می دارند (بطور خاص جناب آقای
ابطحی معاونت پارلمانی ریاست جمهوری) خواستار تدوین و تعیین قوانین و قواعد واضح و
مشخص در زمینه حمایت از سایتهای اینترنتی و سرویس دهندگان وبلاگ می باشد.
 

آرشیو وبلاگ
کدهای اضافی کاربر :